VW Passat 1.9 TDI chiptuning + forrasztós képek

Szerző: jan 6, 20214 hozzászólás

VW Passat 1.9 TDI chiptuning – 350.000 km futás, 22év után mit ér ?

 

VW Passat 1.9 TDI chiptuning a téma, ezen a 110 lovas autón megmutatom a tuning fázisait, valamint ügyfelünk véleményét látod a videóban.  

Kétélű a dolog. Hagyományos chiptuning lehet hogy rövid úton szétküldi az öreg motort, turbót. Szerencsére azért kellő szakértelem és alázat mellett hozzá lehet nyúlni a sokat futott autókhoz is, a vezetési élmény-, erő-, dinamika-, nyomaték fokozás értekében. Még néhány kiegészítés itt: a chip tuning témájában.

 

mercedes-sprinter-chiptuning-22-cdi-163-teljesitmenymeres

Miért kell ez? Jó az ahogy van… 

 

Nem csak érzelmi alapon történik egy ilyen döntés az autó “okosítása” mellett. Sokan vannak, akik szeretnének jobb autóval közlekedni, biztonságosabban előzni, vagy simán csak élvezni hogy a közlekedés nem csak helyváltoztatás, de lehet felpezsdítő élmény is. 
Valamikor már kicsit elgyengül az öreg technika, és racionális oka van, hogy főelem cserék nélkül egy kis életet hozzunk a technikába. Fontos: ez alatt kisebb teljesítményvesztést értek, pl. lerakódások miatt, nem padig azt amikor az adagoló szét van kopva, vagy a légtömegmérő, egyéb alkatrész gallyon van. A rekorder eddig egy T4-es VW Transporter volt ezzel az 1.9 TDI motorral, 840.000 km futással. Anno motorvezérlő javításra érkezett, és ha már szét volt szedve, kapott egy óvatos Prémium Pro beállítást. Pár év múlva mikor újra találkoztunk, már 1.2M km volt benne. (persze közben átesett dugattyú, turbó, egyéb cseréken, de az autó egyben volt és tette a dolgát, heti 3 Frankfurt kör…) Csak mellékesen: százezreket spórolt vele a tulajdonos a beállításunk fogyasztáscsökkentő hatása miatt.

vw-passat-teljesitmenymeres-dyno-fekpad-chiptuning
passat-chiptuning-ecu-motorvezerlo-location-1999

Volkswagen Passat 1.9 TDI chiptuning – itt még szerelés van OBD írás helyett

 

Tesztkör, állapotfelmérés és motordiagnosztika után, padra került az 1.9 tdi, teljesítményméréssel felvettük az érkező adatokat, majd kivettem a motorvezérlőt. Ezekben a régi típusokban még nincs OBD támogatás mint manapság a legtöbb autónál. Így a chiptuning nem csak “pár gyombnyomás” hanem kicsit dolgozni is kell a pénzért 🙂

118LE 242NM csúcsot mértünk, amely 350e km futás után túl jó ehhez az öreg VW-hez. Kiváló tuningalany még most is. 

22 éve ragasztották, most újra nyitva a Passat 1.9 TDI motorvezérlője

 

A Passat motorvezérlőjét kinyitottuk, és láttuk a beállítás még érintetlen. Erre utal, hogy gyári forrasztással van benne a két gyári memória chip. Ezek érdekessége, hogy csak egyszer írható úgynevezett OTP (One Time Programable) kivitelek. Ezért sincs mód kívülről az átprogramozásra. A további képeken látod a folyamatot: 

  • a memória chippek leforrasztása
  • a nyomtatott áramkör letisztítása
  • precíziós foglalatok felforrasztása
  • a gyári alkatrészek kiolvasása Eprom programozó képszüléken keresztül. (Ebbe helyezve a chippeket, a PC kb. úgy látja őket -kis túlzással – mint egy pendrive-ot, tehát leolvasható róluk a tárolt adat)
  • végül: a két új chip bekerült a helyére, az egyénileg készített PPro chiptuning beállítással
volkswagen-passat-motorvezerlo-javitas-eredeti-allapot
vw-motorvezerlo-msa15-memoriak-es-pcb
vw-golf-vezerloegyseg-memoria-kiforrasztva
27c1001-memoria-kezben
volkswagen-passat-msa15-plcc-tokok-chiptuning
chiptuning-eprom-iro-elnec-memoria-programozo
vw-passat-19-chiptuning-plcc-tokozva-memoria

Forrasztás, foglalatozás, adatmentés mellet elkészült a gyári beállításra az izmosítás, tuning

 

A kiváló állapotú VW várakozásunk szerint reagált a beállításra. A korábbi  240NM csúcsnyomaték amely gyárival 2500 körül épült fel, beállításunkkal már 1700-as fordulaton rendelkezésre áll, jelentős nyomatékrugalmasságot, dinamikát biztosítva. Alkatrészvédelmi céllal 3500 felett fokozatosan térünk vissza a gyári értékekre, így védjük a turbót, egyéb elemeket. 

Közös tesztkör után, PPro beállításunkkal 140LE 319NM csúcsadatokkal adtuk át az autót. Ez nem sorolható az óvatosabb kategóriába, de ügyfelünk így kérte, ÉSSZEL használja az autót. Szerencsére a kuplung és hajtás is gond nélkül bírta, semmilyen káros rezonanciát, csúszást nem tapasztaltunk.  Köszönjük a megtisztelő bizalmat, hogy ezt a jó állapotú VW-t a kezelésünkre bízta.

vw-passat-chiptuning-110le-ori-md2-teljesitmenymeres-adatok

Volkswagen Passat 1.9 TDI chiptuning – összegzés

 

Nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos -eredményt lehet elérni ezeken a régi 1.9 TDI adagolós motorokon. Legyen az akár Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, esetleg Ford felépítményben. Legyen Passat, Golf, Sharan, Toledo, A4, Galaxy, … vagy sok egyéb, hiszen az egyik legnépszerűbb régi motorról / rendszerről van szó, akár a szoftveresen butított 90 lovas, vagy 110.

Chiptuning (Prémium Pro) beállításunkkal a fogyasztás mindig csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. Az emelés javasolt mértéke rosszabb állapotú még többet futott autónál 10-15LE 20-40NM. (ez is kiválóan érezhető!) Ha valaki csak nagyon alkalomszerűen szeretné padlózni, figyel a gyakori szervizekre, és gondos tulajdonosa az autónak (mint jelen példában) akkor lehet e fölé is menni minimális turbónyomás emeléssel (0-0,15 bar), a FÜSTMENTES sávban maradva.

 

FONTOS!
Prémium Pro beállításunkat, és a képeken látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal. Noha ez egy 25 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Leggyakrabban a kormolásból látszik ez, valamint gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM a 20-40 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… 

Megint más kérdés a motorok átturbózása, upgrade-je, átalakítása, egyedi írása, erre is vannak jó helyek. Idő és kedv hiányában az épített autókat nem vállaljuk, mivel az építés nem itt készült, a koncepció sokszor nem világos, így tökéletes eredmény nem garantálható. Ha átépítésben gondolkozol, még ennek megkezdése előtt keress olyan helyet, ahol majd összelövik a rendszert, ha megvagy a mechanikai részekkel! – ez a jó sorrend, nem utólag kapkodni

 

További VW referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját Passatodra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

Itt választ kapsz a chip tuning eredetére.

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!