Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning tapasztalatok, árak

Szerző: febr 12, 20210 hozzászólás

Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning gyakori feladat nálunk a nagyon régi 1.9 TDI adagolós, majd 1.9 – 2.0 PD TDI, és napjainkban ezzel a 2.0 CR TDI 140LE 103kW -os motorral is. Sok Skodás szereti kicsit felextrázni az autóját, átülni egy erősebb, rugalmasabb gépbe. Mint bármely márka chiptuningjánál itt is fontos, hogy jó szakember, jó eszközökkel nyúljon az autóhoz, és az autó állapotát, a tulaj kérését figyelembe véve készítse az egyedi motoroptimalizálást. 

Sokat kibír ez a gyárilag szoftveresen fojtott 2.0 CR TDI motor, de avatatlan kézben gyorsan időzített bombává válik, jelentős szervizköltségeket okozva. – a cikk végén elmondom miért

Ez a sárga Skoda taxi 580 ezer kilométert futott, – igaz átesett pár javításon, alkatrészcserén a motor – de érkező teljesítménymérésnél láttuk, hogy még így is túlteljesíti az egykori katalógusadatot! 

Skoda-Octavia-20-TDI-chiptuning

Skoda Octavia 2.0 TDI optimalizálás ára?  Mennyibe kerül?

 

A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuningja, motoroptimalizálása többféle minőségben, változatos árakon elérhető. Több mint 200 helyről tudsz itthon ajánlatot kérni, és mindenhol biztosítanak róla, hogy ők a legjobb választás. Elsöprő többségük emellett árakciót reklámoz, vagy már eleve nevetségesen alacsony árakat kínál, erre a 2.0 TDI Skoda chiptuningra. 

Folyamatosan figyelem a piacot, a legextrémebb amit láttam, egy Pest környéki cég 30 ezer forintos ajánlata. – az 5 milliós autó, 350.000 forintos vezérlőjének programozására, ahol ha a legkisebb hibát is vétik több százezres javítással lehet számolni, vagy jobb esetben: csak nem lesz semmi eredménye az olcsó “tuningnak”.) Ők is “nagy multúak” igaz 2 éve még senki sem hallott felőlük, szakirányú végzettségekkel sem láttam büszkélkedni őket. Legális gép licensz és frissítési díja sem kigazdálkodható ebből, tehát magas a kockázat.

Vannak aki 50-70 ezerért hangolják ezeket, ahol szintén nagyon nagy a rizikó és a minőségi szórás. Ha 2010 előtti vagy körüli az autó, akkor a 70-80 ezer forint jó lehet, bár önmagában ez sem garancia a minőségi munkára. 2015 és újabb autóknál újabb rendszerek jöttek, újabb technológiák kellenek, pl. a garancia megtartáshoz, vagy hogy műszakin a CVN miatt ne legyen gond. Itt a 90-100.000 forint alatti ajánlatokat komolytalannak ítélem, és nem éri meg kockáztatni.

Nálunk egyedi árazás van, amely magyar pénztárcához szabott, és értéket képvisel, komoly garanciákat tartalmaz. Saját Chiptuning árak ITT. 
Nem javaslom, de ha megfordult a fejedben, hogy chiptuning helyett inkább tuningboxot veszel a Skodába, tuningbox árak technikai infók ITT.

A saját Skodádra IDE kattintva tudsz tőlünk egyedi árajánlatot kérni.

Skoda-Octavia-20-CR-TDI-140-chiptuning-motoroptimalizalas

Skoda Octavia 2.0 TDI 140LE motoroptimalizálás, teljesítménymérés adatok

A teljesítménymérés Bosch mérőpadunkon készült. 

  • katalógusadat 2.0CR 140LE Volswagen motor: 140LE 320NM
  • 580e km után mért érkező: 143LE 330NM (+3LE +10NM) 
  • Rigotech PPro1 chiptuning (ajánlott): 165LE 380NM 
  • Rigotech PPro+ erős chiptuning: 176LE 419NM (+36LE +89NM)

Skoda Octavia 2.0CR TDI visszahívás utáni problémák kezelése PPro motoroptimalizálás segítségével – tesztkör tapasztalatok

Átlagosnál nagyobb kihívás a szoftveresen visszabutított, VW környezetvédelmi botránya után visszahívott autók motoroptimalizálása, mert a ‘nem csaló szoftver’ a korábbinál sokkal rosszabb komfortot ad, cserébe többet fogyaszt, egyéb mellékhatások is jelentkezhetnek. Csörgés, turbólyuk, magasabb fogyasztás helyett, erő, egyenletes nyomatékleadás, jobb fogyasztás ezen a 2.0 CR TDI Skodán. Köszönjük a referencia videót.

Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning beállításunk folyamata, eredménye, haszna

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettem egy megbeszéltek szerinti erős (és átlagos, visszafogott használat mellett!) biztonságos beállítást erre a 140 lovas 2.0CR TDI Skoda Octavia-ra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő EDC17 Bosch motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, és csak a belső csatlakozóján keresztül lehetett elérni / írni a beállítási területet. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van.

Ahogy a teljesítménymérés is mutatja, az autó kiválóan felébredt, a hozzáadott 89NM elég agresszív dinamikát hoz! Figyelembe vettem (volna) az autó magas km futást, de ügyfelünk egy erős beállítást kért, amely kissé az ajánlott értékek fölött van. Gyakoribb olajcserével (8-10e km) és ésszerű használattal óvható a motor. Főleg, mert Prémium Pro beállításaink fő jellemzője, hogy 70% gázpedálállás alatt, szinte gyári programon fut az autó, nincs semmilyen túlterhelés. Fölötte viszont megjön az ülésbe szorító élmény!

Skoda-Octavia-20-TDI-chiptuning-teljesitmenymeres

Octavia 2.0 TDI chiptuning tanulságok, összegzés

 

Nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos – eredményt lehet elérni ezeken a  2.0 CR motorokon. (főleg az ajánlott óvatosabb értékeink igénybe vételével) Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.   

 

FONTOS!

Prémium Pro motoroptimalizálásunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott túlhúzott beállítások káros hatásairól már volt szó.

Ez már egy több mint 10 éves rendszer, mégis hangolása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, rángatás, változatos hibakódok, DPF hiba, gyakori regenerálás, egyéb mellékhatások. – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 40-60 ezres kategóriára gondolok, teljesítményméréssel vagy anélkül, alapvető (és brutálisan veszélyes, számodra nagyon drága!) hiányosságokkal, mellékhatásokkal… 

További  Skoda Octavia referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Skoda chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei! 

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Skoda Octavia 2.0 CR TDI tuning nem mindenhol jön össze…

Tesztkörön vagyunk egy 2 literes turbódízel Skodával, amelyet már máshol tuningoltak, de több lett a mellékhatás, mint a hasznos eredmény. Javítottuk a hibás beállítást, és láss csodát: Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal megjött az erő, megszűntek a mellékhatások.

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!